De 10 Afvallen met Nederland dieet regels tot succes

De 10 Afvallen met Nederland dieet regels tot succes

Om je nog meer handvatten te geven heeft Afvallen met Nederland 10 regels tot succes ontwikkeld.

Vertel het je vrienden, praat er wekelijks over of word lid van het Afvallen met Nederland forum. Door op deze manier bezig te zijn met een dieet zorg je ervoor dat je tot 2x meer gewicht kunt verliezen. Je bent niet alleen want 50% van Nederland heeft overgewicht.

Raadpleeg onze disclaimer.* Resultaten per persoon verschillen en zijn niet te garanderen.

Schrijf op wat je hebt gedaan, gegeten of wat niet lukt. Wees eerlijk voor jezelf, je bent je eigen scheidsrechter, creëer geen illusies.
Het bijhouden van een dagelijks of wekelijks overzicht van je eetgewoontes zorgt voor bewustwording en verandering. Deel je dagboek met anderen, zodat ze je eventueel kunnen steunen.

Begin helemaal opnieuw en gooi alle sauzen, koolhydraatrijke voeding en suikers weg. Ook je kastjes in de keuken en de voorraadkast mag je gaan doorspitten. Geen verborgen koektrommels of lekkernijen blijven gespaard. Vervolgens ga je weer boodschappen doen en koop je producten die binnen een eiwitdieet passen. Ga eens naar een andere supermarkt, loop omgekeerd de winkel door en laat je niet verleiden door koolhydraatrijk voedsel. Maak van te voren een boodschappen lijstje en doe niks anders dan dit in je mandje en als je dan boodschappen gaat zorg er dan voor dat je van te voren gegeten hebt!

Een goed eetpatroon zorgt ervoor dat je geen honger hoeft te lijden. De Afvallen met Nederland recepten houden hier rekening mee. Je lichaam zal in het begin moeten wennen aan je nieuwe eetpatroon en dat kan onprettig zijn maar eenmaal gewend dan houd je het makkelijk vol. Hou je het niet vol dan zijn bewuste tussendoortjes oké, maar beperk deze want je kan ze beter gebruiken als beloning bij het halen van je doelen (regel 9).

Word bekend met de werking van voeding op je lichaam. Leer hierover en begrijp wat je eet. Probeer ook nieuwe dingen, je zult verbaast zijn hoeveel lekkernijen er zijn waarvan je het bestaan nog niet weet en je niet aankomt. Vraag brochures aan die je verder kunnen helpen in je bewustwording over eten of voeding bij bijvoorbeeld diabetes.

Wil je meer handvatten hebben of ben je onzeker over of een bepaald dieet wel geschikt voor jou is? Maak dan een afspraak met een diëtist. Al met een eenmalig consult krijg je veel handvatten die je verder helpen.

Ben je eenmaal een paar kilo afgevallen dan mag je hier best wel een beetje over opscheppen. Je moet trots zijn op je prestatie en een bijkomend voordeel is dat de weg terug een stuk moeilijker gaat worden waardoor je het langer gaat volhouden.

Wellicht slaap je al voldoende, maar slapen is een van de eerste winstmomenten om je dieet vol te houden. Als je lichaam moe is vraagt het namelijk automatisch om meer eten en voornamelijk de schreeuw naar koolhydraten wordt versterkt.

Schrijf je slechte gewoontes op. Hier moet je ook weer heel eerlijk zijn naar jezelf. Analyseer deze en benoem wat je wilt veranderen. Schrijf daarvoor maximaal 5 doelen op en ga consequent aan de slag met het nastreven van nieuwe gewoontes. Dit zal wederom niet makkelijk zijn maar zal je absoluut motiveren. Heb je hier moeite mee dan kan je ook een motivatie cursus volgen om bewust te worden van je gedrag en hoe je dit kunt verbeteren.

Je hoeft van ons niet direct 5 keer in de week te gaan sporten, maar probeer het stapsgewijs op te voeren door meer te bewegen. Ook al is het maar een keer extra de trap op- en aflopen, tijdens de lunch een blokje om of als je aan de telefoon bent te blijven staan en te bewegen. Het zorgt voor extra verbranding van calorieën