Aan een dieet beginnen is één, het volhouden is een tweede. Terwijl juist dat volhouden het belangrijkst is! Kan jij hier wel wat gouden tips voor gebruiken? Lees dan snel verder!

1. Vergelijk jezelf met jezelf

Pas op met het vergelijken van jezelf met anderen. Zijn eindpunt staat niet gelijk met jouw beginpunt. Laat dit verschil je niet weerhouden, want je bent juist zo goed bezig! Je eigen vooruitgang bijhouden werkt juist motiverend. Dit kan als Afvallen met Nederland lid bijvoorbeeld op het forum in de afvalgroepjes. Je vergelijkt dan jouw afgevallen kilo’s met die van anderen door iedere week je gewicht door te geven. Meteen een handige stok achter de deur!

2. Houd je doel voor ogen

Als jij een heel helder doel voor ogen hebt, zal je verleidingen makkelijker kunnen weerstaan. Om dit doel (bijv. jouw streefgewicht) te behalen is het belangrijk dat je hier regelmatig bij stilstaat. Dus schrijf je doel op en plak het op de koelkast, je spiegel of op de voorraadkast. Lees het elke dag en besteed extra aandacht aan jouw doel als je merkt dat je het moeilijk vindt om verleidingen te weerstaan.

3. Beloon jezelf

Jouw doel bereik je waarschijnlijk niet in twee weken. Maar als je al wel twee weken goed bezig bent, verdien jij wel een beloning! Door jezelf tussendoor te belonen blijf je positief en zal het makkelijker zijn om het dieet vol te houden. Belonen met ongezond eten heeft een averechts effect, dus probeer iets vervangends te bedenken. Denk aan een bosje bloemen, een bioscoopkaartje of een uurtje in de tuin van de zon genieten!

4. Creëer een omgeving die je steunt

Helemaal in je eentje een dieet volgen gaat je niet lukken. Je hebt support nodig! Iemand die trots op je is als je successen boekt, en die je door de moeilijke momenten heen trekt. Het helpt als je gezin, je vrienden of je partner je steunen. Toch wat extra support nodig? Word dan lid van de Afvallen met Nederland-community zodat jij je ervaringen kunt delen en er niet alleen voorstaat!

5. Maak een plan

Hoe vaak gaan mensen in je omgeving ‘op dieet’ om het vervolgens een paar dagen later weer op te geven? Deze mensen hebben geen plan gemaakt, maar zijn zomaar begonnen. Ze hebben geen (realistische) regels voor zichzelf opgesteld en geven daardoor snel op. Afvallen met Nederland kan je hiermee helpen. Wij hebben een boek met een 10 weken plan voor jou gemaakt, daarnaast kan je via de website toegang krijgen tot veel meer dieet-, beweeg-, of motivatieplannen.