slanke zomer

Door het warme weer in de zomer hebben we vaak minder trek of houden we er vreemde eetgewoonten op na. Daarom hebben wij van Afvallen met Nederland 5 tips voor jou op een rij gezet om gezond de warme dagen door te komen. Dit zijn de 5 tips voor een slanke zomer:

#1 Drink veel water

Drink voldoende water, bij voorkeur ca. 2 liter. Ongeveer 70% van ons lichaam bestaat uit water. Water helpt onder andere de afvalstoffen van je lichaam af te voeren, heel belangrijk dus! Bovendien bevat water geen calorieën, waardoor het een perfecte keuze is. Vind je water maar saai? Voeg dan wat smaakmakers toe aan je water! Lekkere combinaties om uit te proberen zijn gember en citroen, limoen en munt, sinaasappel en tijm en komkommer en aardbei.

Meer inspiratie vind je in deze blog: Hoe maak je water lekker

#2 Eet vaker maaltijdsalades

Met warm weer snakken we vaak naar licht verteerbare maaltijden. Een goede salade bestaat uit groene bladgroenten als basis (snijbiet, spinazie, sla), nog meer groenten, volkorengranen en/of peulvruchten (bonen, volkorenrijst, sojabonen, linzen), vlees of vleesvervangers (ei, kipfilet, falafel, vis, tofu), een slanke dressing en top de salade af met bijvoorbeeld kiemgroenten, zongedroogde tomaten, zaden, noten of pitten. Varieer er op los!

#3 Eet veel groenten

Met warme dagen hou je vaak meer vocht vast. Je doet er dan goed aan om voldoende groenten te eten. Er wordt wel beweerd dat er groenten zijn met een vocht afdrijvende werking, zoals bleekselderij, tomaat, komkommer en asperges. Echter is dit nooit wetenschappelijk bewezen. Wel bevatten deze groenten veel vocht en hebben daarom een positief effect op de vochthuishouding. Bovendien vormen bleekselderij en komkommer een perfect gezond tussendoortje met een lekkere hummus- of yoghurtdip!

#4 Maak zelf ijsjes

We lusten allemaal weleens een ijsje in de zomer. Maak ze de volgende keer eens zelf! Zo weet je precies wat erin gaat en kun je genieten van een slank ijsje. Pureer wat fruit met een beetje water of yoghurt en doe het in een ijsvorm. Laat een nachtje in de vriezer staan en je hebt een heerlijk en gezond ijsje.

#5 Blijf bewegen

Probeer ook met warm weer te bewegen. Sta extra vroeg op of ga wat later op de avond sporten om het heetst van de dag te mijden. Maak een wandeling, stap op je fiets in plaats van in de auto of ga een stukje zwemmen of skeeleren. Vergeet niet om je goed in te smeren met zonnebrandcrème, ook in de schaduw!

Word succesvol en blijvend slank met het meest complete dieetprogramma van Nederland.