Afvallen

Afvallen? Hoe werkt het.

Afvallen op een gezonde en normale manier. Dagelijks meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt.

Hoe werkt Afvallen

Als je gaat afvallen met welk dieet dan ook dan kan je dit maar voor een beperkte tijd doen of voor langere tijd onder professionele begeleiding. De meeste diëten baseren zich op minder eten en het weglaten van voedingsstoffen. Op die manier krijg je minder calorieën binnen en ga je dus je reserves verbranden.

Onze afslankmethode »

Hoeveel calorieën heb je per dag nodig?

Hoeveel calorieën je per dag verbrandt, kan per persoon erg verschillen. Je energiebehoefte is een optelsom van je ruststofwisseling (energieverbruik van het lichaam in rust) en de energie die gebruikt wordt voor alle dagelijkse bezigheden en activiteiten. Het energieverbruik wordt o.a. beïnvloed door geslacht, leeftijd, hoeveelheid spiermassa en hoeveelheid lichaamsbeweging.

Dagelijkse energiebehoefte berekenen

Je gewicht: kilo
Je lengte: cm
Je leeftijd: jaar
Je geslacht: Man   Vrouw  

Hoe actief ben je?

Ik train niet/nauwelijks en doe kantoorwerk
Ik beweeg licht of sport 1-2 dagen per week
Ik beweeg gemiddeld of sport 3-5 dagen per week
Ik beweeg veel of sport 6-7 dagen per week
Ik doe zwaar lichamelijk werk, of ik train voor een marathon, voetbalkamp, wedstrijden enz.

Is afvallen met elk dieet succesvol?

Elk afvaldieet is succesvol op zijn eigen manier. Daarom zal ook niet elk dieet bij iedereen passen. Elk mens is anders gebouwd en reageert verschillend op het wijzigen van zijn eetpatroon.

Ons dieetprogramma is gebaseerd op een koolhydraatarm, eiwitverrijkt dieet. Je valt makkelijker af door het gebruik van eiwitten al dan niet in combinatie met koolhydraatarme voeding. Eiwitten geven je een vol gevoel en zorgen voor minder verlies van je spiermassa tijdens het bereiken van je streefgewicht.

Dit is cruciaal omdat de spieren juist grote energieverbruikers zijn in het lichaam. Naast het veranderen van je eetpatroon maakt bewegen ook een belangrijk onderdeel uit van het verbranden van calorieën en op gewicht blijven.

Het weglaten van voedingsstoffen en het toevoegen van andere is voor een bepaalde periode in de meeste gevallen geen probleem. Maar zodra je op gewicht bent of na een periode van ongeveer 10 weken moet je weer terug naar een uitgebreider eetpatroon. Dit betekent niet dat je weer je oude patroon moet oppakken, maar zoals bij het Afvallen met Nederland dieet weer vezels en koolhydraten op een verantwoorde manier toevoegt aan je dagelijkse maaltijd.

Teveel of te weinig is niet goed voor het menselijk lichaam. In het geval bij onze dieetmethode worden er meer eiwitten toegevoegd en minder koolhydraten. Veel voorkomende klachten zijn hoofdpijn, last van maag of darmen en problemen met de nieren. Ga dus verstandig om met een dieet en probeer niet het onderste uit de kan te halen als je niet zeker weet of je gezondheid het toelaat. Per dieet is dit verschillend en moet daarom ook nagevraagd worden bij de desbetreffende informatiebron. Weet je niet zeker of je het Afvallen met Nederland dieet mag volgen? Raadpleeg dan je huisarts.

Of ga naar de pagina met de meeste gestelde vragen over het dieet.

Eten

70% van jouw succes zit in wat je dagelijks eet en je verbranding!

Bewegen

20% van jouw succes zit in je dagelijkse beweging!

Motivatie

10% komt uit je motivatie, wat je leert en je omgeving.