honger

Afvallen is niet altijd makkelijk. Om je meer handvatten te geven zodat ook jij kan afvallen heeft Afvallen met Nederland 10 regels tot succes ontwikkeld. Welke regels kon jij al? Bij de vierde dieetregel focussen we op het hongergevoel en hebben we 5 tips voor jou op een rij gezet.

Voorkom het gevoel van honger.

Wij van Afvallen met Nederland hebben 5 tips voor jou op een rij gezet om zonder honger door het leven te gaan.

1. Eet voldoende

Een goed voedingspatroon zorgt ervoor dat je geen honger hoeft te lijden en zorgt er bovendien voor dat een afvaldieet gemakkelijker vol te houden is en je minder snel naar koek, snoep of hartige snacks graait.

2. Verwar honger niet met trek

Krijg je tussen de maaltijden (en eventueel tussendoortjes) door een beetje trek? Drink eerst een groot glas water of zoek afleiding. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat je gewoon lekkere trek hebt.

3. Eet meer eiwitten

Eiwitten zijn uiterst belangrijk voor het dieet omdat eiwitten gebruikt worden voor weefselopbouw en -herstel. Bovendien geven eiwitten je sneller een ‘vol’ gevoel, waardoor je minder snel last krijgt van een hongergevoel. Wanneer je je goed verzadigd voelt, is de kans kleiner dat je onnodig extra eet. Wist je dat de recepten van Afvallen met Nederland eiwitrijk zijn?

4. Wees lief voor jezelf

Heb je echt heel erg trek? Honger jezelf dan niet uit, maar kies voor een bewust tussendoortje. Denk hierbij aan een gekookt eitje, een roggebroodje met een plakje kaas, een schaaltje yoghurt of een handje nootjes. Door te kiezen voor een bewust tussendoortje zul je minder snel naar de snoeppot graaien. Wanneer je dagelijks trek blijft houden, is het aan te raden je portie ontbijt, lunch of diner te vergroten.

5. Geef niet op!

Je lichaam zal in het begin moeten wennen aan je nieuwe eetpatroon. Dit kan in het begin erg onprettig zijn, maar eenmaal gewend houd je het makkelijker vol.

Voldoende eten en de juiste recepten zijn dus belangrijk om gewicht te verliezen. Kies voor een uitgebalanceerd eiwitrijk dieet, waardoor je gezond en voor altijd afvalt. Eiwitten zorgen naast een vol gevoel ook voor het behoud van je spiermassa. Bewegen helpt ook bij het behoud van spiermassa.

Wil je meer weten over het hongergevoel? Dan is dit artikel interessant voor jou!