Waarom val je niet af? Reden 2.

#2 Onbewust teveel calorieën binnen krijgen

Zelfs als je heel goed let op wat je eet, kan het toch zijn dat je teveel calorieën binnenkrijgt. Bijvoorbeeld door onbewust te grote hoeveelheden te eten, door te kiezen voor vette producten of door (te) veel alcohol te drinken. Als je meer calorieën binnenkrijgt dan je lichaam verbruikt, kom je aan in gewicht. Pak de volgende keer dat je opschept eens een kleiner bord, kies wat vaker voor magere producten of hou eens een eetdagboek bij.

Nieuwsgierig naar je energiebehoefte? De meeste vrouwen vallen goed af op een calorie-inname van 1200-1600 calorieën en mannen tussen de 1700-2000 calorieën. Het calorieverbruik kan per persoon heel erg verschillen en is afhankelijk van leeftijd, geslacht, lengte, hoeveelheid spiermassa, hoeveelheid vetmassa, gewicht, erfelijkheid en de hoeveelheid beweging. Klik hier om je energiebehoefte te berekenen.

Voldoende eten en de juiste recepten zijn belangrijk om gewicht te verliezen. Kies voor een uitgebalanceerd eiwitrijk dieet, waardoor je gezond en voor altijd afvalt. Eiwitten zorgen naast een vol gevoel ook voor het behoud van je spiermassa.

#gewoondoen

Lees ook: De 7 redenen waarom je niet afvalt (1)