Afvallen

Heeft afvallen te maken met een bepaalde succesformule, of leiden er meer wegen naar Rome… Een vraag die waarschijnlijk veel mensen met overgewicht de revue laten passeren.

Het zoeken naar een antwoord voor snel afvallen is ook logisch. En natuurlijk zijn er verschillende manieren waarop je vetverbranding kan stimuleren, maar toch zijn er een aantal stappen die je optimaal laten afvallen.

Je kan hier meer artikelen lezen met informatie die je nodig hebt om op jouw streefgewicht te komen. We willen jullie in dit artikel een opsomming geven van de tips die essentieel zijn voor gewichtsverlies. Voer je deze stappen goed uit, dan zal je ook absoluut gaan afvallen.

Het is dus meer een stukje bewustwording over hoe afvallen in grote lijnen werkt, wil je meer weten over specifieke onderwerpen dan kan je ook onze andere artikelen lezen.

Neem deze 8 tips in acht voor gewichtsverlies

Het is belangrijk de volgende tips goed in je op te nemen en van toepassing te laten zijn in je dagelijkse leven. Volg de richtlijnen op en snel afvallen zal sneller plaatsvinden dan je denkt. Lees je al gauw verder?

1. Stop met verkeerde suikers en koolhydraten

Ondanks dat nog een hoop mensen denken dat je alleen op vetten moet letten tijdens het afvallen, is dit niet helemaal waar. Natuurlijk hebben vetten de meeste calorieën per gram, maar goede vetten heeft je lichaam ook nodig.

Het zijn met name suikers die de echte dikmakers zijn en die veel mensen met overgewicht, in grote getallen te makkelijk binnenkrijgen. Ze verstoren de hormoonbalans, bloedsuikerspiegels, bevatten weinig voedingswaarde en laten je vaak nog meer eten. De meeste mensen ontwikkelen zo snel overgewicht.

In plaats daarvan mag je wel complexe koolhydraten eten, samen met onverzadigde vetzuren en eiwitten.

Lees ook: Groenten uit blik even gezond als vers?

2. Gebruik minder dan je verbruikt

De volgende stap is ook te kijken naar hoeveel je per dag eet en drinkt aan totale calorieën. Waar je voedingspatroon uit bestaat is belangrijk, maar ook zeker de hoeveelheid die je neemt. Is deze namelijk hoger dan je ook echt gaat verbranden op een dag, dan ligt aankomen op de loer.

Eerst zal je moeten bepalen hoeveel jij ongeveer per dag verbruikt. Werk je in de bouw, dan zal je doorgaans meer calorieën verbranden. Hetzelfde geldt voor dagelijks sporten, of andere intensieve activiteiten. Nu je weet hoeveel calorieën je per dag echt verbruikt, is het voor snel afvallen noodzakelijk hier (een klein beetje, 300 tot 500 calorieën) onder te gaan zitten qua voeding die je binnenkrijgt. Indien nodig kan je dit zelf nog iets meer opvoeren.

Hiermee stel je jouw lichaam namelijk in staat ook echt de vetverbranding te verhogen.

Bereken hier je dagelijkse energiebehoefte

3. Zoek de natuurlijke weg

Je kan het beste zoveel mogelijk onbewerkte producten eten, haal je voeding zo dicht mogelijk uit de natuur. Hierin zitten geen toegevoegde stofjes verwerkt, waardoor het puur is en je lichaam er hoogstwaarschijnlijk de meeste voeding uit kan halen. Zo is je voedingspatroon gezond, krijg je voldoende echte voedingstoffen binnen en kan je toch snel afvallen.

4. Doe meer aan lichaamsbeweging

Je kan hierbij denken aan sporten, maar ook aan een hele hoop andere activiteiten. Hoe meer lichaamsbeweging je krijgt des te meer calorieën je zal verbranden. Ben je heel actief dan zal je slanker, fitter, sterker, gezonder en vitaler door het leven gaan.

5. Maak een plan de campagne

Belangrijk is ook om een plan te maken. In veel gevallen waarbij mensen niet duidelijk hun doelen stellen, hoe ze die willen bereiken en wanneer …schiet het vaak niet op. Zorg dus dat je alles uitschrijft of in ieder geval duidelijk in beeld brengt wat je wilt doen en hoe, om er vervolgens gelijk mee aan de slag te gaan.

6. Blijf bij je doelstellingen

En dan is het belangrijk om je dromen te blijven volgen. Zo zal je ook echt komen waar je wilt zijn. Hier is natuurlijk ook in sommige gevallen flink wat doorzettingsvermogen voor nodig, zeker op de momenten dat je het zwaar krijgt. Maar iedereen kan het, dus jij ook!

7. Verandering is goed

Laat ook positieve veranderingen toe in je leven en besef dat het iets goeds is, ondanks dat je het soms lastig vindt bepaalde dingen (bv. snoep, koek of chips) te laten staan. Je wilt veranderen en dat doe je alleen wanneer je nieuwe wegen gaat bewandelen.

8. Je nieuwe leefstijl echt omarmen

Snel afvallen stopt een keer, namelijk wanneer je een mooi streefgewicht hebt bereikt voor jezelf. Maar dat betekent niet dat je opeens alles weer op zijn beloop kan laten gaan. Het is ook niet even snel diëten en klaar. Maak je nieuwe leefstijl een gezonde en omarm deze …zo blijf je er ook van genieten voor de rest van je leven.

Het kan ook zomaar dat je de smaak goed te pakken krijgt en misschien wel meer wil gaan sporten of helemaal klaar bent met het nog af en toe snoepen op cheatdagen. Vaak is het namelijk zo dat je instelling, motivatie en zelfs je smaakpapillen veranderen in de goede zin van het woord.

Je zal merken dat het veel goeds brengt in je leven!

Klaar om je doelen te bereiken?

Volledig uitgerust met een hoop nieuwe kennis, is het tijd om er ook echt mee te beginnen. Wil je nog meer informatie, uitleg of hulp tijdens afvallen kan je ook eens kijken op verantwoord-afvallen.nl. Je kan daar ook veel nuttige artikelen vinden over snel afvallen.

 

Word succesvol en blijvend slank met het meest complete dieetprogramma van Nederland.