Een lunchafspraak, vrijmibo of uitgebreid diner voor de boeg? Wij van Afvallen met Nederland hebben 3 tips voor jou op een rijtje gezet om zo gezond mogelijk buiten de deur te eten.

Thuis is het vaak helemaal niet moeilijk om gezond te eten. Als je ergens trek in hebt, haal je het gewoon niet in huis. Maar we hebben allemaal weleens een etentje buiten de deur en dan is het toch een stuk lastiger om je gezonde eetgewoonten vol te houden. Met deze 3 tips niet!

#1 Een smakelijke lunch

Kies eens voor een maaltijdsalade in plaats van een broodje kroket of een tosti. De meeste restaurants hebben gewoon salades voor de lunch op hun kaart staan. Vraag eventueel of ze de dressing van de salade er apart bij kunnen serveren, zodat je zelf kunt bepalen hoeveel je van de dressing eet. Of vraag of ze een ingrediënt weg kunnen laten waarvan je weet dat er veel extra calorieën in zitten.

#2 Wat te doen op een borrel

Knoop dit goed tussen je oren: wat het gezelschap je ook wijs maakt, je bent niet ongezellig als je voor spa rood kiest! Toch liever een drankje? Drink tussendoor water. En hoe zit het dan met al die hapjes? Kies voor olijven of groenten (bijvoorbeeld met hummus dip). Mocht je toch zwichten, de bitterbal bevat van de gefrituurde hapjes vaak het minste calorieën.

#3 Niet te uitgebreid dineren

Ga je uiteten in een restaurant? Doe vooraf wat research, een goed begin is het halve werk! Zoek uit wat er bij het restaurant op de menukaart staat en maak de beste keuze. Sla het broodmandje een keer over en kies als bijgerecht een keer voor groente in plaats van friet (en pik eventueel een frietje van je gezelschap). Vraag, net als bij de lunch, de saus apart!

Het is natuurlijk helemaal niet erg om af en toe te zondigen. Maar als je dan gezond wilt eten, ga je met deze 3 tips zelfverzekerd je etentje tegemoet!

#gewoondoen