Buikspieroefeningen voor vrouwen: In 30 dagen naar een plattere buik

cardio

Je buikje kwijtraken hoeft geen kwelling te zijn.

Probeer deze verrassend eenvoudige buikspieroefeningen voor vrouwen om een prachtig strak buikje te krijgen…

Zou het niet fantastisch zijn als de honderden “wonderlijke” fitnessapparaten zoals de Ab King, Ab Solution Pro of de Abtronic werkelijk het resultaat gaven wat ze beloofde?

Dat we die perfecte platte buik die we in de TV reclames zien kunnen krijgen zonder al te veel inspanningen?

Nou dat zou wel lekker zijn hé.

Wel, het goede nieuws is:

Je hoeft geen 500 sit ups per dag te doen om een sexy buikje te krijgen. Maar het slechte nieuws is: Er bestaat ook geen magische buikspieroefening voor vrouwen.

Voeding en cardio zijn nog steeds de belangrijkste 2 factoren voor een slank en strak buikje. Je moet het vet rond je middel verminderen om een mooi ogend buikje te krijgen, er is geen “maar als”, “ze zeggen dat” of “ja maar”.

Dus als dat het geval is, hoeveel uren moeten we spenderen op de loopband om die buikspieren te krijgen waarmee we trots in bikini kunnen pronken? En is er dan niet iets anders dat we kunnen doen om het proces te versnellen?

Gelukkig is het antwoord op de tweede vraag… ja. Met de eenvoudig te volgen buikspier oefeningen en tips van Gezond Afvallen ben je op weg naar betere buikspieren zonder jezelf een slaaf van de sportschool te maken (om terug te komen op de eerste vraag).

Voeg simpelweg deze cardio en spierversterkende oefeningen toe aan je routine, tezamen met de belangrijkste voedingstips en binnen een dag of 7 zul je een verschil gaan zien bij je buik gedeelte.

Na een paar weken zul je zien dat je buik echt positief gaat veranderen. Maar, en dit is het belangrijkste, alleen wanneer je je aan dit plan houdt.

Cardio

Wanneer je traint volgens een interval cardio schema val je sneller af dan bij normale cardio. Bij interval cardio voer je een bepaalde cardio oefening (bv fietsen of hardlopen) voor een kort moment snel uit en vervolgens weer voor een kort moment langzamer.

Deze afwisseling herhaal je steeds. Bijvoorbeeld sprintje trekken, rustig lopen, sprintje trekken, rustig lopen, etc.

We adviseren een interval cardio training om 2 redenen… Ten eerste, je kunt de totale tijd die je aan cardio besteed verkorten omdat de interval methode je lichaam meer uitdaagt in een kortere tijd.

Ten tweede, omdat de interval cardio methode je lichaam dwingt om snel van versnelling te wisselen, je verbrandt meer calorieën tijdens het trainen en door de dag heen.

Je kunt cardio natuurlijk binnen op een loopband of hometrainer doen, of buiten, zolang je maar een horloge of stopwatch bij de hand hebt.

Voeding voor een plattere buik

Om een plat buikje te krijgen zul je meer lichaamsvet moeten verbranden. Één manier om dat te doen is cardio, maar door op te letten hoeveel je eet tijdens maaltijden is een makkelijkere manier om je buikspieren zichtbaar te maken. Nou, in ieder geval een minder uitputtende manier.

Eet vaker gedurende de dag. Vaker? Ja, je hoort het goed. Het is belangrijk om gedurende de dag vaker kleinere hoeveelheden voedsel te eten.

Wanneer je bijvoorbeeld 3 keer per dag een grotere maaltijd nuttigt (ontbijt, middageten en avondeten), zal je hormoonhuishouding meer vet opslaan in je lichaam dan wanneer je 5 keer per dag een kleinere maaltijd te nuttigt.

Je hormonen die verantwoordelijk zijn voor spieropbouw worden zo meer gestimuleerd. Je stofwisseling gaat omhoog, je zult meer spiermassa krijgen en meer vet verbranden. Dus ook minder vetopslag rond je buik.

Samenvatting

  • Doe 2 a 3 keer per week (interval) cardio
  • Eet 5 kleinere maaltijden per dag i.p.v. 3 grote
  • Ontbijt elke dag!