Is Brinta ontbijt gezond?

brinta ontbijt

Is Brinta ontbijt gezond? Deze vraag wordt ons nog wel eens (lees regelmatig) gesteld.

En aangezien er op het internet niet heel veel over dit onderwerp te vinden is heb ik besloten hier een artikel aan te wijden.

Brinta pap, de één gruwelt al bij de gedachte en noemt het babyvoer, de ander (waaronder een hoop volwassenen) smult er elke ochtend van.

Eén ding hebben deze twee groepen gemeen, ze kennen dit populaire granenontbijt allemaal, het is naast havermoutpap een zeer populair ontbijt.

Maar is het een verstandige keuze als het om je gezondheid gaat? En past het goed in een 'slanke lifestyle'? Je leest het in dit artikel.

Om verwarring te voorkomen, er bestaan meerdere soorten producten van Brinta, voor dit artikel zijn we uitgegaan van de normale variant 'Brinta Classic'.

Hoeveelheid vezels

Een belangrijk aspect van een gezond ontbijt is de hoeveelheid voedingsvezels die het bevat.

Deze vezels leveren (vrijwel) geen voedingsstoffen aan het lichaam (ze kunnen niet verteerd worden door de dikke darm) maar zijn wel belangrijk voor een gezonde spijsvertering / darmwerking.

Ook zorgen ze voor een verzadigd gevoel na het eten en hebben ze een gunstig effect op het cholesterolgehalte. Bovendien lijkt het erop dat deze vezels het risico op diabetes type 2 kunnen verkleinen.