Hoe werkt het dieet?

Hoe werkt het dieet

Overtollige Kilo's kwijt, méér energie, blijvend op gewicht!

Om af te vallen moet je meer verbranden dan dat je dagelijks
binnen krijgt. Elk mens is anders gebouwd en reageert
verschillend op het wijzigen van zijn/haar eetpatroon. Wij helpen jou
met het doorbreken van oude (foute) eetpatronen!

Waarom het werkt!

Makkelijker kunnen wij het niet maken

  • Afvallen doe je door te eten. Maar liefst 6 keer per dag!
  • Je hebt geen hongergevoel en je eet voldoende.
  • Dit is geen (crash)dieet maar een levensstijl verandering.
  • Wij leren je op een nieuwe en gezonde manier te genieten.
  • Je hoeft geen punten te tellen of apps in de vullen.
  • Veel variatie met af een toe een glas alcohol of hamburger.
  • Alle calorieën en voedingswaardes hebben wij voor je uitgedacht.
  • Onze menu's zijn samengesteld door diëtistes.
  • Menu's zijn makkelijk en snel te bereiden.
  • Dagelijks recepten voor ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes.
  • Makkelijk te combineren met je gezin en werk.
  • Geen superfoods of ingewikkelde producten gewoon gezond eten.
  • Makkelijke beweegoefeningen voor thuis
  • Community om je te ondersteunen en begeleiden.
  • Vragen die je kan stellen aan onze diëtist
  • Motivatie programma om het blijvend vol te houden.

Afvallen met Nederland

Gewoon en gezond slank

Ook jij kunt succesvol en blijvend slank worden! Op een gewone manier gezond slank worden door middel van eiwitrijke recepten, online begeleiding, een motivatieprogramma en gemakkelijke beweegoefeningen.

Zo denken wij over afvallen
en een gezonde levensstijl.

Het eiwitdieet

Bouw langzaam af, kom op je streefgewicht en bouw na ongeveer 10 weken terug naar een ideaal eetpatroon.

Bij het Afvallen met Nederland dieet worden er meer eiwitten toegevoegd en minder koolhydraten.

Eiwitten geven een vol gevoel en zorgen voor minder verlies van spiermassa tijdens het afvallen.

gerecht-sate
gerecht-kip-groente

Dieetprogramma

De eerste 13 weken zal je een eiwitdieet volgen waar je al snel een aantal kilo’s mee kan afvallen.

De tweede 13 weken is het dieet, naast verder afvallen, vooral gericht op het stabiliseren van je gewicht.

Dit zal worden ondersteunt door oefeningen en heel veel handige documenten die jou gaan helpen.

Visie

Afvallen, stabiel blijven en eventueel weer afvallen. Gevarieerde voeding en geen hongergevoel.

Aanleren van een nieuwe levensstijl waarbij beweging niet mag ontbreken.

Door samen en onder begeleiding af te vallen behaal je meer resultaat.

gerecht-ontbijt

Belangrijk om te weten over verantwoord afvallen

Afvallen Met Nederland Afvallen Dieet Weegschaal

Hoeveel val ik per week af?

Met het Afvallen met Nederland dieet valt men gemiddeld één kilo per week af, uiteraard is dat van heel veel factoren afhankelijk. In de praktijk blijkt soms dat mensen méér gewicht verliezen; drie kilo of meer in de eerste week is geen uitzondering, maar dat is vaak ook een verlies van vocht.

Maar het kan soms ook langzamer gaan, ieder persoon heeft zijn eigen afvaltempo. Lukt het je niet om af te vallen, neem dan contact op met een diëtist in je omgeving. Gebruik het dieet zodra je BMI hoger is dan 27 is, of als je last hebt van aandoeningen die veroorzaakt worden door overgewicht.

Neem bij problemen of vragen altijd contact op met een deskundige, je huisarts of diëtist.

Raadpleeg onze disclaimer.* Resultaten zijn per persoon verschillend en zijn niet te garanderen.

Wat als je BMI lager dan 25 is?

De BMI (Body Mass Index) is een maat om te kijken of je een gezond gewicht hebt. De BMI wordt berekend door je gewicht in kilogrammen te delen door je lengte maal je lengte (=lengte in meters in het kwadraat).

Een BMI boven 25 wordt al overgewicht genoemd. Wanneer je BMI lager is dan 25, heeft een eiwittendieet geen zin. Je hebt dan geen overgewicht. Wel kan je de recepten gebruiken voor een gezond eetpatroon of inspiratie.

Hoe werkt het dieet Vrouw springt

Ik heb mijn streefgewicht bereikt, wat nu?

Gefeliciteerd! En nu is het de uitdaging om niet terug te vallen in je oude eetpatroon en leefstijl! Blijf voldoende bewegen en je eetgedrag in de gaten houden. Voeg langzaam weer gezonde koolhydraten toe aan je dieet.

Kies bij voorkeur voor volkoren producten, fruit en magere zuivelproducten. Het kan zijn dat je de eerste week wat extra aankomt door het stapelen van koolhydraten en water in je glycogeenvoorraad. Dit is normaal tot ongeveer 2 kilo.

Ik heb een nare smaak in mijn mond

Die smaak in je mond komt soms voor. Het lijkt vreemd, maar dit is waarschijnlijk een goed teken! Het heeft namelijk te maken met ketonen. Dit zijn stoffen die vrijkomen bij de verbranding van vetten. Het is voor het lichaam makkelijker om koolhydraten als brandstof te gebruiken dan vetten.

Als de koolhydraatreserves (dat heet glycogeen) op zijn, gaat ons lichaam energie halen uit je vetreserves en dat is precies wat je wilt. Afvalstoffen uit vetverbranding zijn de ketonen die je soms als vieze smaak ervaart. Je kunt best een stukje kauwgom gebruiken (suikervrij).

Een stukje kauwgom is dusdanig klein en licht dat het nauwelijks koolhydraten bevat. Eet echter geen pakje per dag natuurlijk!

Afvallen Met Nederland Hoe werkt het dieet kauwgom bel