Killerbody

Het lijkt steeds belangrijker te worden om enorm slank te zijn. Het Killerbody dieet zegt ontwikkeld te zijn om mensen zo fit te krijgen.

Waar vele diëten ontwikkeld zijn om mensen af te laten vallen, heeft het Killerbody dieet het doel om je zo strak mogelijk te krijgen. Hoe werkt dit dieet en wat zijn de effecten van dit dieet? Wij zochten het voor je uit!

Wat is het killerbody dieet?

Het door Fajah Lourens ontwikkelde Killerbody dieet heeft als doel om de strakste versie van jezelf te vinden. Zoals beschreven in het boek gaat het niet om “simpelweg afvallen”, maar het bereiken van een echte “killerbody”. Het dieet bestaat uit een 12-weken dieetplan met voedingsschema’s, trainingsschema’s en recepten met boodschappenlijstjes.

Het dieet gaat uit van de energiebalans. Dit houdt in dat ze de hoeveelheid energie die er gegeten wordt als uitgangspunt nemen om gewichtsverlies te realiseren. Wanneer de hoeveelheid energie die gegeten wordt lager is dan de hoeveelheid energie die verbrand wordt dan zal je afvallen. Dit wordt ook wel een negatieve energiebalans genoemd. De hoeveelheid energie komt grotendeels uit eiwit en koolhydraten, daarnaast is er nog een klein beetje vet aanwezig. Naast dat het dieet bestaat uit deze voedingsschema’s met weinig energie moet er ook veel gesport worden. Er wordt beschreven dat het trainen onmisbaar is bij het bereiken van een “killerbody”.

De realiteit van het killerbody dieet

Ga je met dit dieet afvallen? Het antwoord daarop is heel simpel, ja. Wanneer je dit dieet goed volgt zal je er zeker mee afvallen en waarschijnlijk op hoog tempo ook. Het “energietekort” waar je je in bevindt tijdens dit dieet is redelijk extreem. Een gemiddelde dag zit zo rond de 1100 kcal, de eenheid voor energie. Fajah Lourens claimt ook dat een gemiddelde vrouw rond de 1300 kcal nodig heeft. Terwijl het voedingscentrum aangeeft dat een gemiddelde vrouw rond de 2000 kcal nodig heeft. Een verschil van 700 kcal, waarbij het gaat om op gewicht blijven en nog niet eens om afvallen. Kortom, de hoeveelheid energie die je met dit dieet binnenkrijgt is enorm laag. Te snel afvallen is nooit wenselijk. Het lichaam vindt dit niet leuk waardoor je onder andere meer spiermassa verliest en last krijgt van klachten zoals haaruitval en lelijke nagels.

Door het extreme energietekort zorgt dit dieet ook voor een hoog risico op terugval. Een dieet met zo weinig energie is lastig vol te houden voor de normale mens, dit resulteert er regelmatig in dat mensen terugvallen in hun oude gewoontes en weer aankomen. Iets wat daar ook aan bijdraagt is het eenzijdige menu van het dieet. De gerechten en recepten zijn vrij “kaal” waardoor het dieet snel tegen kan gaan staan. In de realiteit is het voor bijna niemand te doen om alleen maar schoon te eten. Wanneer je uitgaat van de energiebalans is alleen maar producten zoals rijst, groente en fruit eten ook helemaal niet nodig. In ieder dieet is er ruimte voor wat lekkers.

Lees ook: Keto, de methode om gewicht te verliezen?

De grootste kanttekening van dit dieet is het einddoel. Het gaat niet om een standaard afvaldoel, maar het bereiken van een “killerbody”. De strakste en fitste versie van jezelf. Van overgewicht afkomen is al lastig, vooral op de lange termijn. Het bereiken van een “killerbody” ligt zeker nog een aantal niveau’s hoger! Het dient niet onderschat te worden hoeveel tijd en moeite er voor nodig is om een atletisch lichaam te creëren. Voor het grootste deel van de samenleving is een atletisch lichaam bereiken al te hoog gegrepen, ongeacht de tijd die ervoor staat. Claimen dat mensen dit in 12 weken kunnen bereiken wanneer ze maar goed genoeg hun best doen is dan al helemaal een vreemde uitspraak. Dit valt slechts voor een heel klein groepje mensen te behalen. Het risico hiervan is dat de mensen die dit niet behalen hierdoor in een dip terecht komen. Ze kunnen zichzelf als een loser gaan zien, dat het hen niet gelukt is om het einddoel te behalen. Het boek schrijft namelijk dat het mogelijk is. Is het mij dan niet gelukt? Dan zal het wel weer aan mij liggen. Dit kan weer zorgen voor een misplaatst zelfbeeld en de kans op eetstoornissen zoals anorexia of juist eetbuien.

Conclusie

Het dieet claimt dat je binnen een korte periode een “killerbody” kunt krijgen. Het dieet is vormgegeven door een hoge energiebeperking te combineren met veel trainen. In de realiteit is dit dieet voor veel mensen lastig vol te houden doordat het heel strikt is en de gerechten eentonig. Zelfs al zou je het dieet tot in de puntjes volgen en ontzettend mooi afvallen dan is de kans dat je een “killerbody” bereikt heel klein. Dit vergt jarenlange focus en moeite, wat niet zomaar met even diëten te bereiken valt. Dit kan negatieve gevolgen met zich meebrengen wat in het ergste geval kan leiden tot een eetstoornis.

Word succesvol en blijvend slank met het meest complete dieetprogramma van Nederland.

Wil je de mening van andere professionals over het Killerbody dieet lezen? Zie dit artikel van het nu.nl!