Netflix snacks

Het zijn gekke tijden. Een hoop van ons werken thuis en zullen daardoor geen reistijd meer hebben en anderen kunnen jammergenoeg helemaal niet meer werken of zijn gedwongen minder te werken. Hoe vervelend de situatie ook is, we hebben meer vrije tijd. Hoe heerlijk is het om deze tijd deels te kunnen besteden aan onze lieftallige partner Netflix? Door de sociale isolatie zijn er heel veel nieuwe series en afleveringen eerder gelanceerd. En als we ons huis toch verbouwen tot privé bioscoop, hoort er tijdens het kijken van je favoriete serie ook iets lekkers bij! Laten we dit alleen iets slimmer aanpakken nu we allemaal nóg minder bewegen. Hieronder hebben wij voor jou heerlijke gezonde Netflix snacks bedacht!

Gezonde snacks tijdens je favo Netflix series of films

 

Fruitsalades

Volgens het voedingscentrum is het advies om minimaal 2 porties (200 gram) fruit per dag te eten. Fruit bevat veel voedingsvezels, vitamines en mineralen. Bij je eigen fruitsalade kan je zelf kiezen welke soorten fruit je mixt. Wil je minder koolhydraten? Kies dan voor de fruitsoorten: blauwe bessen, bramen, frambozen, aardbeien, citroen, grapefruit en sinaasappel.

 

Groenten met dipsaus

Van groenten kun je bijna niet teveel eten. Groenten zijn laag in calorieën en het is ook nog eens hartstikke lekker om te dippen in pesto, knoflooksaus (op yoghurtbasis), heksenkaas, magere smeerkaas, hummus of Hüttenkäse met lekkere kruiden. Pak wat wortels, plakjes komkommer en/of reepjes paprika en dippen maar. Probeer de dipsaus te beperken tot 1 eetlepel per keer.

 

Geroosterde kikkererwten

Maak zelf je eigen borrelnootjes met kikkererwten. Haal een potje kikkererwten, laat deze uitlekken, marineer de kikkererwten met olijfolie en kruiden naar keuze (lekker met knoflookpoeder en paprikapoeder of maak ze zoeter door kaneel te gebruiken) en laat ze in 25 minuten knapperig bakken in een voorverwarmde oven op 200 graden. Schep halverwege de kikkererwten even om. Zie zo: een heerlijke eiwitrijke snack!

 

IJskoffie

Je hebt hier wel een blender voor nodig! Doe zwarte koffie, (plantaardige) melk en ijsklontjes in de blender. Voeg hier vanille eiwitpoeder en cacao aan toe en mixen maar. Wacht totdat alle ijsklontjes helemaal fijn zijn gemalen en je kunt genieten van je eigen gemaakte ijskoffie!

Tip voor een uitzondering: het is ook lekker met Oreo koekjes, Bastognekoeken of chocola naar keuze erdoor heen…

 

Popcorn

Je maakt je eigen popcorn eenvoudig en snel! Je verhit olie in een pan op hoog vuur en wacht tot deze goed is opgewarmd. Voeg daarna de maïs toe en doe de deksel er op. Wanneer je de popcorn niet meer hoort poffen kan je het vuur uitzetten. Let op! Haal niet meteen de deksel er af, ze kunnen nog steeds poffen. Als je de popcorn hartig wil kun je zelf lekkere kruiden of zout toe dienen. Heb je zin in zoet? Verwarm dan pure chocola en giet deze over de verse popcorn. Extra tip: je kan ook nog walnoten toevoegen!

 

Zelfgemaakte tortilla chips

Je maakt heel gemakkelijk je verantwoorde tortilla chips zelf door een wrap in driehoekjes te snijden, er wat olijfolie over te sprenkelen, er lekkere kruiden op te strooien en in 10 tot 12 minuten te bakken in een voorverwarmde oven op 200 graden. Lekker met paprikapoeder of strooi er een beetje geraspte kaas overheen.

 

Hollandse hapjes

Maak snelle Hollandse hapjes. Bijvoorbeeld rolletjes ham of kipfilet met augurk, een schaaltje olijven of een klein kaasplankje.

 

BONUS: Onze kijktips!

Vind jij het nou leuk om meer voeding- en gezondheid gerelateerde documentaires te kijken en om motivatie op de toen bij afvalraces? Wij hebben de meest interessante documentaires en series voor jou op een rijtje gezet!


What the Health

In de documentaire What the Health wordt het verband tussen voeding en ziekte en de miljarden euro’s die op het spel staan in de zorg, de farmaceutische sector en de levensmiddelenbranche onderzocht.


The gamechangers

In de documentaire The Gamechangers gaat een UFC-vechter op onderzoek uit naar wat het beste dieet is voor de gezondheid en het prestatievermogen van de mens en gaat in gesprek met visionaire wetenschappers en topatleten.


Bringing Sexy Back

Op zoek naar motivatie? Dan is Bringing Sexy Back een hele leuke serie om te kijken. In Bringing Sexy Back volg je het afvalproces van de deelnemers. Reken maar op verbluffende resultaten en een dosis motivatie!


Embrace

De documentaire Embrace is tegenwoordig te vinden op Amazon Prime. Een prachtige docu over body positivity. Wat nou als je jezelf beter kunt voelen over je lichaam en hoe je over jezelf denkt?

 

Misschien vind je dit artikel ook interessant: Column van Lucinda – Hoe verhoog ik mijn weerstand

Word succesvol en blijvend slank met het meest complete dieetprogramma van Nederland.