Verzadigd

Wanneer je aan het afvallen bent dan is het soms lastig om goed verzadigd te worden. Er zijn zoveel producten en gerechten die enorm veel calorieën bevatten, maar jij wilt juist minder calorieën binnen krijgen.

In deze blog geven we je voorbeelden van een aantal gerechten die jou wel zullen verzadigen, maar geen calorieën bom zijn.

Ontbijt

De ontbijttafel staat vaak vol met broodjes, ontbijtgranen en eieren. Afhankelijk van hoe je dit eet kan het een enorme hoeveelheid calorieën bevatten. Heb jij nou honger ‘s ochtends en wil je ergens lekker van kunnen eten zonder enorm veel energie binnen te krijgen? Probeer dan het volgende eens:

Kwark fruitbowl

Kies een aantal fruitsoorten uit die je lekker vindt, snijd deze in stukjes en gooi ze door een bakje magere kwark heen. Omdat kwark en fruit beiden laag zijn in calorieën kan je hier een flinke portie van eten zodat je goed vol zit!

Boeren omelet

Zin in wat hartigs? Pak 1 of 2 eieren, een flinke hoeveelheid groente die jij lekker vindt en een klein scheutje melk. Mix alles door elkaar en bak het in de pan tot je een lekker omelet hebt. Je kunt deze los eten of op met een sneetje brood. Groente levert bijna geen calorieën. Hiervan kan je dus enorm veel toevoegen zonder veel energie binnen te krijgen.

Lees ook deze blog: Ontbijt makkelijk gemaakt

Lunch

Wij Nederlanders zijn gewend om een broodje pindakaas of een broodje kaas te maken en dit op te eten. Een enkeling maakt nog wel is een salade voor de lunch, maar vaak vinden mensen dit niet genoeg vullen. Wil je is iets anders, wat verzadigd en lekker weg eet? Kijk hier dan eens naar:

Wrap met kipfilet

Ruil je broodje een keer in voor een volkoren wrap. Bak in de pan kipfiletblokjes met een flinke hoeveelheid groente zoals ui en paprika. Vul de wrap met de gebakken kip en groente en voeg bijvoorbeeld nog wat ijsbergsla toe. Op deze manier kan je 1 wrap helemaal volstoppen met groente en een beetje kip zodat je echt verzadigd raakt!

Gerookte kip salade

Deze salade is laag in calorieën en vult toch! Gooi in een bak een flinke hoeveelheid gemengde sla en voeg er een gekookt eitje, komkommer, tomaat, augurk, paprika en gerookte kip aan toe. Maak hem af met een klein beetje yoghurt dressing.

Avondmaaltijd

Een schepje extra groente en een schepje minder aardappelen. Dat is vaak wat er wordt gedaan wanneer mensen willen afvallen. Natuurlijk is dit een goede optie, want groente levert veel minder calorieën dan aardappels. Het kan natuurlijk wel een stukje spannender, met de volgende optie bijvoorbeeld:

Pompoen uit de oven

In plaats van een aardappel kun je ook een keer pompoen in de oven doen. Een pompoen is een product wat weinig calorieën levert en je dus veel van kan eten in vergelijking met een aardappel. Maak de pompoen schoon en snij hem in maantjes. Besmeer alle maantjes met wat olie en kruid ze met zout, chilipeper en kaneel en bak de pompoen tot die gaar en een beetje knapperig is. Hiernaast kan je wat kip en paprikareepjes leggen, dit kan je in dezelfde oven bakken om het een complete maaltijd te maken.

Tussendoortjes

Bij tussendoortjes hoef je zeker niet moeilijk te gaan denken. Er zijn een aantal producten die weinig calorieën leveren en waar je dus goed verzadigd van kan worden. Denk bijvoorbeeld aan groente en fruit soorten. Maak een lekkere fruitsalade bijvoorbeeld!

Word succesvol en blijvend slank met het meest complete dieetprogramma van Nederland.

Wil jij nou weten hoeveel calorieën in een product zitten? Zoek het product op bij het voedingscentrum.