kipsate

Dit recept komt uit het 10-weken-gezond-slankprogramma, dat uitgebreid wordt beschreven in het Afvallen met Nederland boek. Het eiwitrijke en koolhydraatarme dieet van Afvallen met Nederland is onwijs gevarieerd. Geen dag is hetzelfde en er is voor ieder wat wils. Omdat variatie zo belangrijk is in jouw eetpatroon vind je heel veel verschillende recepten en dagmenu’s. Om jou een goed beeld te kunnen geven van dit dieet hebben wij een heerlijke oosters recept uit het boek gehaald. Eet smakelijk vanavond!

Avondmaaltijd: Kipsaté met taugésalade

Welke ingrediënten heb je nodig?

  • 150 gram kipfilet, in blokjes
  • 1 eetlepel ketjap manis
  • zout en peper
  • 1 komkommer
  • 1 bakje taugé (125 gram)
  • 2 eetlepels witte wijnazijn

Bereiding

Week enkele satéstokjes 30 minuten in koud water. Schep de kip om met ½ el ketjap en peper en zout naar smaak. Dek af met vershoudfolie en laat minimaal 10 min. marineren. Snijd de komkommer in stukjes.
Meng de komkommer met de taugé, azijn en rest van de ketjap. Breng op smaak met peper en zout. Rijg de kip aan de satéstokjes. Rooster de saté in grillpan ca. 8 min. bruin en gaar. Keer regelmatig. De saté kan ook in blokjes in de koekenpan worden bereid met 1 eetlepel olie.Serveer met de taugésalade, lekker met sambal.

Voedingswaarde

Energie: 324 kcal
Vet: 7,7
Eiwit: 13,6
Koolhydraten: 4,1