Waarom het Afvallen met Nederland dieet werkt

Gezond en normaal Afvallen.

Verander je levensstijl en behaal je streefgewicht.

Afvallen is niet gemakkelijk, dat snappen wij. Daarom hebben wij de 4 fasen
ontwikkeld zodat jij jouw streefgewicht kan behalen zonder hongergevoel.

Verander je levensstijl

Waarom het Werkt

Het dieet is gebaseerd op een koolhydraatarm, eiwitverrijkt dieet. Je valt makkelijker af door het gebruik van eiwitten al dan niet in combinatie met koolhydraatarme voeding. Het voordeel van eiwitten is dat deze een vol gevoel geven, waardoor je geen hongergevoel hebt. Bovendien zorgen eiwitten voor minder verlies van je spiermassa, waardoor je optimaal kunt blijven presteren.

Lees hieronder meer over de 4 fasen van het Afvallen met Nederland Dieet.

Eetpatroon | Afvallen | Levensstijl | Stabiliteit

Verander je leven

Welke fases ga ik door?

Het enige wat je hoeft te doen om de 4 fasen succesvol te doorlopen, is de Afvallen met Nederland methode volgen. Een unieke methode die je volledig online kunt volgen en meer is dan alleen dagelijkse recepten.

Fase 1

Nieuw eetpatroon

Met de start van je dieet (eerste 1 á 2 weken) moet je lichaam wennen aan je nieuwe eetpatroon. Al snel zul je merken dat de eerste kilo’s verdwijnen.

Je moet je mentaal ook aanpassen om er voor te zorgen dat je het nieuwe eetpatroon blijft volhouden en je niet het verlangen krijgt om te snacken.

Fase 2

Afvallen

In deze fase is het belangrijk dat je vooral vet gaat verbranden. Met het eiwitdieet hou je je spieren intact waardoor je verbranding hoger zal zijn dan normaal. Daarbij is bewegen/sporten ook een belangrijk onderdeel om toe te voegen aan je dagelijks leefstijl om je spiermassa op peil te houden. Bewegen kun je makkelijk inpassen in jouw leefstijl met de beweegoefeningen van diëtiste Lucinda van der Wardt. In deze periode zal je de meeste kilo’s afvallen, maar de snelheid hiervan zal gedurende de tijd iets afnemen. Dit heeft 2 oorzaken:

  • Er is steeds minder vet om te verbranden;
  • Er is meer spiermassa bijgekomen en spieren wegen nou eenmaal zwaarder dan vet.

Uiteindelijk wordt het doel dus niet om kilo’s te verliezen, maar vooral om vet te verliezen. Focus dus niet heel erg op kilo’s, maar let ook op je taille omvang. Een tijdje op hetzelfde gewicht blijven is niet erg want je gaat vanzelf weer afvallen. Je lichaam heeft simpelweg wat langer de tijd nodig om zich aan te passen aan je nieuwe eetgewoonte.

Fase 3

Verandering van je levensstijl

Langzamerhand ga je merken dat je op je streefgewicht aan het komen bent. Vaak komt het ook voor dat je een tijd op hetzelfde gewicht blijft voordat je weer een paar kilo kan afvallen. Dit is heel normaal. Belangrijk op dit moment is dat je je nieuwe leefgewoonte eigen hebt gemaakt en je niet terug gaat naar je oude gewoontes. Dit is de sleutel van op je streefgewicht blijven. In de weken dat je bent afgevallen, heb je veel geleerd. Aan jou de taak om dit toe te passen en verstandig om te gaan met eten.

Fase 4

Stabiliteit

Het is nu zaak om op gewicht te blijven. Je gewicht zal altijd een beetje schommelen, maar zorg dat je er op tijd bij bent als je merkt dat je weer te veel aan het aankomen bent.

Het onderhouden van je gewicht is dus belangrijk en je constant aan het dieet houden hoeft niet meer. Heb je een keertje te veel of te vet gegeten?
Pak dan de dag erna weer even het Afvallen met Nederland Dieet erbij, zodat je jouw succesgewicht behoudt.