water

Jaja, dat water goed voor ons is weten we. Maar toch is het stiekem nog best lastig om genoeg te drinken én het lekker te houden. Daarom hebben wij de beste tips & tricks bij elkaar gezet. Zodat het voor jou nog makkelijker wordt!

Ongeveer 70% van ons lichaam bestaat uit water. Water helpt o.a. je lichaam om afvalstoffen af te voeren, heel belangrijk dus! Water bevat geen calorieën waardoor het perfect past binnen een dieet. Sterker nog, door enkel jouw dagelijkse glas frisdrank te vervangen door water kan je al afvallen!

Drink minimaal 1,5 liter water per dag, dat zijn 6 grote glazen (250 ml). Vergeet je al snel hoeveel je gedronken hebt? Dan kan het slim zijn om twee literflessen met water in de keuken of koelkast te zetten. Iedere keer dat je wat wilt drinken, schenk je het uit deze fles! Zo kan je aan het einde van de dag makkelijk zien of je genoeg gedronken hebt.

Zorg vóórdat je gaat sporten dat je genoeg water drinkt. Dorst tijdens het sporten? Neem dan porties van 120 ml (1 klein glas). Wanneer je iedere keer een klein slokje neemt, of juist een bidon wegdrinkt heb je meer kans op een klotsend gevoel in je maag. En dat is natuurlijk niet fijn tijdens het sporten!

Wanneer je vaak last hebt van hoofdpijn kan het extra slim zijn om jouw drinkpatroon eens onder de loep te nemen. Hoofdpijn kan namelijk veroorzaakt worden door uitdroging! Neem altijd wat extra te drinken bij warm weer of wanneer je actief bezig bent.

Regelmatig last van buikpijn? Ook dit kan komen door te weinig water. Voor soepele darmen is genoeg vocht belangrijk. De vezels uit je voeding nemen vocht op en vergroten daardoor je darminhoud. Je hebt daardoor langer een verzadigd gevoel!

Het kan natuurlijk dat je water zat wordt. Maak je geen zorgen, er zijn genoeg oplossingen om je glazen water lekker te laten smaken.

De beste tip is om wat smaakmakers toe te voegen aan je water. Zet dit bij voorkeur even klaar in de koelkast, zodat de smaak er goed in kan trekken! Lekkere combi’s om uit te proberen;

  • Stukje gember en schijfjes citroen
  • Schijfjes limoen en munt
  • Schijfjes sinaasappel en tijm
  • Komkommer en aardbei

Natuurlijk ben je hier helemaal vrij in. Tijd genoeg om alles eens uit te testen!